Personel Araştırması

PERSONEL ARAŞTIRMASI

Personel araştırması, iş dünyasında genellikle kariyerlerini göz ardı ederek çalıştığı şirkete rakip olacak veya olmuş firmalara ajanlık yapıp bilgi taşıma istemiyle başvuru yapan kişiler bulunmaktadırlar. Bu hizmet böyle durumlarda kişiyi ayrıntılı bir şekilde araştırarak ve analiz ederek firmanıza ön bilgi sağlamaktadır. Ajanlık yapması için küçük veya büyük ölçütlü şirketler vardır ve bu şirketlerin her birisi kendi içlerinde bulunması için çalışacak kişiler almaktadır. Personel araştırması, yapılması sayesinde şirketler personel seçerken bu kişiler hakkında ki bilgileri önceden öğrenip işe almaları için daha kolay karar vermelerine yardımcı olmaktadır.

Firmalar personel araştırması yapmayıp bilgileri farklı şirketlere taşıyacak kişi firmasında çalıştırarak büyük zarar verecektir. Ayrıca bu şekilde firmada bulunan cihazları ve önemli olan bilgileri üçüncü şahıslara taşıyacaktır. Bazı firmalarada insan kaynakları yoktur yada insan kaynakları yetersiz kalabiliyor. Böyle durumlar karşınıza çıktığı zaman personel araştırması yapan özel dedektiflerimiz tarafınca firmanıza personel alımı için iş başvurusu yapan kişiler önceden araştırıp , inceleyip hakkında bilinmeyenleri meydana çıkartarak, firma müdülerine sunmaktadır.

Firmanıza zarar verecek bu kişiler hakkında önceki iş deneyimleri, geçmişinde yaşadığı olaylar, hayatı hakkında bilgiler, iş içinde çalışırkan ki ahlakı ile ilgili verileri detaylı şekilde araştırarak firmanızda güvenli ortam oluşturup, oluşacak olumsuzluklara karşı firma korunur ve güvence altına alınarak içinizde ki şüpheler giderilir. Personel araştırması için sadece iş başvurusu yapılan kişiler değil şirketinizde çalışan sizin üstünüzde şüphe oluşturmuş personeller veya işe yeni alınmış personeller hakkında bilmediğiniz bilgeleride araştırarak, bilgileri toplayıp ve belge haline getirilip size sunulmaktadır. Böylelikle firmanıza daha önceden çalışan şüpheli kişileride öğrenmiş olursunuz.

Personel araştırması, özel dedektif bürolarının en önemli çalışmalarındandır. Bu araştırmaya yaparken en kıdemli, yetki sahibi ve iyi bir eğitim almış özel dedektiflere ihtayaç duyulmuştur. Daha önce firmanıza aldığınız ortaklarınıza dair önemli bilgileri, iş geçmişi ve öz geçmişi size belgelere dayalı olarak sunulmaktadır. Özel dedektiflermizin yapmış olduğu bu personel araştırması sayesinde şirketenizde çalışan personellerin hakkında önemli bilgilere sahip olacaksınız. Böylelikle araştırmalar sayesinde firmanızın hisslerinde yüksek oranda iş artışı olacağını göreceksiniz ve çalışanlarınız ile aranızda güven sorunu olmayacak rahatlık ile işlerini yürütebilirsiniz.

Özel dedektiflik büromuz bünyesinde kurmuş olduğumuz uzman dedektifler ile birlikte, en üst seviyede olan yazılım ve programlar ile birlikte personel araştırmalarını daha güvenli ortam içinde araştırarak sizi bilgilendiriyoruz. Personel araştırması hukuka uygun kimsenin haklarını çiğnemeyerek hareket eden özel dedektiflik sözleşmesi doğrultusunda, araştırılmak istenen kişiyi ve araştırılması için başvuru yapmış olan kişiyi güvenli bir şekilde gizli tutarak işlerini yapmaktadır. Kullanmış olduğumuz ileri teknoloji sayesinde özen ile hızlı bir şekilde sonuca ulaşılması göz önünde tutularak kişilerin ve şirketlerin zarar görmesini engellemek amacıyla gerçekleşmesi sağlanmaktadır.

Personel Araştırması

PERSONEL ARAŞTIRMASI NEDİR?

İş kurmak isteyen kişilere işe başlama aşamasında eşinden dostun gelen en büyük tavsiye muhasebecisiyle arasını iyi tutmasıdır. Nitekim bu nasihatlara ders olacak nitelikte olan dünyaca ünlü İngiliz popstar Rita oranın muhasebecisi tarafından dolandırılması yine aynı şekilde Türkiye’de ünlü oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ’un muhasebecisi tarafından dolandırılması iş kurmak isteyen kişilere akıl tokmağı mahiyetindedir. Personellerin getireceği tehlikelerin farkında olan özel dedektiflik firmaları bu konuya parmak basarak personel araştırması hizmeti sunmaktadır. Sadece muhasebecilerin değil kurumda çalışan diğer personellerin de kurum için tehdit unsuru oluşturduğunun farkından olan özel dedektiflik büroları bu hizmeti birçok farklı araştırma kollarını kullanarak kurumlara sunmakta ve kurumların bekasını sağlama alma konusunda onlara yardımcı olmaktadırlar.

Personel araştırması hizmeti esnasında alabileceğiniz hizmetleri kısaca şöyle açıklayabiliriz; öncelikle işi en baştan sıkı tutarak işe alacağınız personeli işe alım aşamasındayken inceleyebileceksiniz. bu inceleme kapsamı içerisine kişinin daha önce çalışmış olduğu yerler ve bu yerlerdeki performans bilgileri ve iş ahlakının nasıl olduğuna dair bilgilerde girmektedir. Buna ek olarak kişinin sabıka kaydının olup olmadığı, herhangi bir kötü alışkanlığının bulunup bulunmadığı sizden saklamış olabileceği ruhsal ve bedensel bir rahatsızlığının olup olmadığı bilgileri de bu araştırma kapsamına girmektedir.

Personel araştırmasında sunulacak olan bir diğer hizmet ise işe alım başladıktan sonra personelin çalışma saatleri içerisinde işine ne kadar vakit ayırıp ayırmadığını kontrol etmektedir. Örneğin gün içerisinde telefonda özel görüşme yapma süreleri, anlık mesajlaşma ağlarını ve sosyal medya mecralarını kullanma süresi, bu alanlarda ne kadar aktif olduğu gibi daha birçok araştırma yapılmaktadır. Böylece personelin işine yeteri kadar vakit ayırıp ayırmadığı kontrol edilmekte ve çalışma saatleri içerisinde gereğinden fazla özel hayatla meşgul olduğu tespit edildiğinde ise kullanmış olduğu sayfalara iş saatleri içerisindeyken bloke konulmaktadır.

Personel araştırması hizmeti aldığınızda faydalanabileceğiniz en büyük hizmet de elbetteki şirket bilgilerini sızdıran bir casusun olup olmadığını tespit edebilmektir. Böylece şirket bilgilerin rakip firmaların eline geçmeyecek ve yapmak istediğiniz yenilik ve hamleler sadece sizde kalarak rakiplerinizin önünde yürümeye devam edeceksiniz. Üstelik personelleriniz hakkında toplanan raporları haftalık olarak görebilecek böylece personeliniz ile yaşadığınız sorunları haftalık olarak yapacağınız toplantılarda çözebileceksiniz.

Personel araştırması hizmetinde alacağınız bir diğer hizmet de birimler arasında ya da birim içerisinde personeller arasındaki iletişim seviyesinin ne olduğudur. Örneğin kurumunuzda sevilmeyen birim var mı varsa sebebi nedir ve bu durum iş performansını nasıl etkilemektedir, değiştirmek için neler yapılabilir gibi soruların cevabını birimler arasındaki iletişimin gücünü araştırarak öğrenebilirsiniz.

Son olarak ise personel araştırması hizmeti veren özel dedektiflik firmalarının bu hizmeti sunarken öncesinde sizin firmanıza ve yapmış olduğunuz iş koluna dair bir fizibilite çalışması yaparak personel araştırmasını da bu rapora göre yaptıklarını belirtebiliriz.

Personel Araştırması

PERSONEL ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR

Personel araştırması nasıl yapılır sorusunu soran bir işyeri sahibi, çalışan ya da dedektiflik mesleğine yeni adım atmış herhangi birisi olabilirsiniz. Bu bağlamda merak eden kişi olarak hangi tarafta olursanız olun hazırladığımız makale de sizin bakış açısından bakarak soracağınız soruların cevaplarını vermeye çalışacağız. Bu konu hakkında en çok merak edilen nokta ise neyin merak edildiği konusudur ki gerçekten de cevaplanması gereken bir soru işaretidir. Personel araştırması nasıl yapılır sorusu adı üzerinde personel olduğu için sadece ve sadece iş yeri ve işle alakalı konu başlıkları doğrultusunda bir araştırma içermektedir. Örneğin iş yerinde çalışan bir personelin eşini aldatıp aldatmadığına dair bir araştırmayı iş yeri sahibi talep edemez, özel dedektiflik firması bu talebi yerine getiremez ve çalışandan herhangi bir aldatma eyleminde bulunsa dahi takip altına alınamaz.

PERSONEL ARAŞTIRMASI NEDEN YAPILIR

Yönetici penceresinden bakılarak bu soruya cevap verdiğimizde sizin talebiniz ne yönde ve hangi konu hakkında ise o şekilde yapılır yanıtını alacaksınız. Ayrıca bu çalışma maliyet gerektirdiği için çalışmanın süresi, alanı ve genişliği de yine sizin belirlediğiniz sınırlarda olacak ve elbetteki ona göre bir rapor ve bütçe çıkartılacaktır. Personel araştırması neden yapılır sorusu ile aklı karışan işyeri sahiplerinin bir diğer sorusu da bu hizmetin standart bir bütçesinin olup olmadığıdır. Burada ise müjdeli bir haber sizi beklemektedir. Hayır yok. Yapılan hizmete binaen bir fiyat politikası oluşturulur ve böylece sizde kendi bütçenizi aşmamış olurken, personeliniz hakkındaki aklınızdaki soruların da yanıtını bulmuş olursunuz. Ayrıca bu talebinizi iş yerinizdeki tek bir personeliniz için isteyebileceğiniz gibi çalışan bütün personelleriniz içinde yapılmasını isteyebilirsiniz ve böylece araştırma alanını genişletebilirsiniz.

PERSONEL ARAŞTIRMASI NASIL YAPILIR

Bu soruya çalışan penceresinden bakmak biraz daha etik ve yasal kuralları gerektirmektedir. Bir personel olarak iş başvurusunda bulunduğunuzda hakkınızda herhangi bir takip kararı çıkartılıp çıkartılmadığına dair paranoyakça düşüncelere kapılıp her yanınızdan geçeni sizi takip ediyormuş hissine kapılmanıza gerek yok. Sizin hakkınızda yapılacak olan işlem herhangi bir adli sicil kaydınızın olup olmadığını kontrol etmek ve daha önceki işyerindeki iş ahlakınızın ne olduğu tespit etmek olacaktır. Personel araştırması nasıl yapılır sorusunun çalışan penceresinden bir diğer merak edilen soruda telefonunuzun dinlenip dinlenmediği yönündedir. Bu araştırmanın maliyet gerektiriyor olması işyeri sahiplerinin sadece önemli pozisyonlarda bulunan elemanları için böyle bir talep de bulunduklarını söylememiz sıradan bir veznedar ya da ofis elemanı olarak içinizi rahatlatacaktır sanırım. Ayrıca bir personel olarak etiniz ve kemiğinizle iş yerine ait olmadığınız için yöneticilerin özel hayatınıza dair araştırma talepleri özel dedektiflik firmalarında geri çevrilmektedir. Yani patronunuz sizin ev hayatınıza karışamaz ve bilgi talep edemez.

     HİZMETLERİMİZ

     İSTANBUL HİZMET BÖLGELERİMİZ

     HİZMET VERİLEN İLLER

     HİZMET VERİLEN ÜLKELER

     MERAK EDİLENLER